Thursday, September 14, 2006

TV 4

Andreas: Jag kommer att rikta in mig på tv4:s nyhetssändningar i detta inlägg. För om jag skulle diskutera all idioti som tv 4 presenterar för sina tittare så skulle jag skriva lika många sidor, som de har skapat program.
Om Ni har sett filmen som Michael Moore har gjort om de där barnen som kommer över bössor och leker Pang-Pang med andra barn, så minns ni säkert att han tar upp ämnet rädsla och hur myndigheterna spelar på detta för att ge sig själva utrymme att spöa alla skurkar som finns överallt... Kanske i ditt hus med....
TV4 använder sig av precis samma koncept. De använder ord som inte har någonting med situtaionen att göra.
Låtom mig ge eder ett exempel: Repotaget handlade om att konkurrensen mellan gratistidningarna som ges ut runt om i Sverge, som metro, har blivit större.
TV4 säger då uttryckligen att konkurrensen mellan gratistidningarna i Sverige har blivit allt blodigare.
Allt blodigare?! Vad fan betyder det? Bär de metro-anställda maskingevär? I så fall har de skjutit en eller flera av sina konkurrenter? Eller kanske rent utav genomfört avrättningar. Något hemskt måste ju ha inträffat eftersom det har blivit allt blodigare. Men när metro har tagit hand om sina konkurrenter, kommer de ge sig på oss då? Kommer de att döda oss alla?! Fan, jag behöver ocskå ett skjutvapen.

TV4:s nyhetssändningar är ett skämt, och de som tar det hela på allvar borde bli en konkurrent till Metro.

No comments: