Thursday, March 29, 2007

Daniel musikaliska resa del 1

Daniel:

Musik jag hatar. Del 1: Reagge och dess avarter.

Reggae, dancehall, ska...fy fan. Artister som Sean Paul och Bob Marley driver mig till vansinne. Jag kan helt omöjligt relatera till denna typ av musik. Toasting torde vara det värsta sättet att uttrycka sig musikaliskt på. Baktakt är av ondo. Vad etter värre är att det är omåttligt populärt. Konstruktiv kritik? Tja...det är idiotisk musik och det verkar som att bara man toastar kan man vara hur banal som helst. "Subjektivt tyckande" är vad denna blog handlar om.

Följ med mig till del 2 i min musikaliska resa nästa gång: "Män med gitarrer"

1 comment:

Conrad b Hart # 2 said...

Hörru.

Du borde ta och kolla in Jo-Man. Där har vi sköööön reggaeton eller vad i helskotta de kallar det.

Vet du vad det bästa är? Det är på Göteborska!

http://www.youtube.com/watch?v=qQuHyKd1z2A

Bättre blir det inte vettladu!