Wednesday, January 07, 2009

Facebook-gupper

Andreas:
"Stoppa kvinnomisshandel - NU!" - Jag håller med. Det är inte schysst att slå på någon. Varken kvinna eller man. Tvärtom; det är ofta ytterst oschysst.

"Vi som älskar Thailand!" - Varför inte. Jag har hört mycket trevligt om det landet. Billig mat. Varma stränder och massor av fulla och trevliga svenskar. Nästan som hemma - fast bättre!

"Bamse is my homeboy" - Nu börjar det bli förvirrande.

"5,000,000 against the new version of Facebook (Please Forward)" - och... Pang Bom! Vi stannar där! För Er (dig?) läsare av denna blogg som inte förstått vad jag radar upp för exempel i fet stil, så handlar det naturligtvis om olika grupper som personer skapat, för andra personer att gå med i, på facebook. Om jag har en kommentar till detta? Javisst har jag det! Jag har flera:

Kommentar 1. Idioti. Rätt och slätt.

Kommentar 2. Har Facebook, som möjliggjort denna funktion att påverka genom skapa grupper, tagit åt sig av kritiken som denna exemplifierade grupp ovan kommer med? Nähä? Inte har Facebook heller brytt sig nämnvärt om vad de 5,000,000 andra, liknande grupperna sagt. Kanske suger grupperna purjo?

Kommentar 3. Varför måste du gå med i en grupp för att våga vädra dina åsikter?

Antingen agerar du och gör något som att tända eld på dig, som de galna munkarna, eller så kniper du din mun, skapar en blogg och skriver bittra inlägg, som jag.

No comments: