Wednesday, January 07, 2009

Återkomsten!

Daniel:

Det har gått en lååååååååååååååååång tid. Och den ackumulerade angsten har nått bristningsgränsen. Dags att hata igen!

Men jag börjar lätt och ledigt. Ett band som jag uppskattat mycket är Men Without Hats. Jättebra synthpop från Kanada. Jag fick reda på här om dagen att sångaren Ivan Doroschuk hade släppt en soloskiva 1997. Hej hopp, jag "fixade" hem skivan. Första låten: Det bådar gott! Skumma breakbeats och frasiga synthar! Hoho...men sen...nej nej nej nej nej nej nej nej nej...chockartade utrop som "dig it", "feel the love", "get down" osv genomsyrar en helt katastrofal "det sämsta från 80- och 90-tal"-fusion som får mig att bli så less, så less...Spiken i kistan var omslaget på skivan. Det fulaste skivomslaget i världshistorien. Allt är fel med detta omslag:



Enligt en säker källa har han tydligen knåpat ihop det själv framför datorn. Den enda ursäkten som skulle få mig att acceptera detta omslag är om Ivans treåriga chimpans tvingade honom att göra det enligt apans egna order under pistolhot.

Daniel

No comments: