Saturday, May 27, 2006

Piss-spel

Andreas: OK. Jag är full.
Men...
Buzz, Ni vet det där käcka frågespelet med de fräcka kommentarerna från den animerade spelledaren. Ja, Ni vet.
Jag har ett och annat att säga om det där jävla tillägspelet buzz - musicquiz.
Jävla skitspel. 300 spänn åt helvete! Bara oljud och annat kommersiellt skit. Hatar hela tanken bakom att utveckla ett spel som berömmer spelare som kan saker som borde föraktas.
Brinna bör det, innan smittan sprids. Jag snackar skadebegränsning, mina vänner. Detta är ett satans otyg som inte borde finnas. Ett missfoster som matas av idiotins uppskattning.
Vill Ni ha ett exempel? Jag kommer inte att ge Er ett exempel. Varför?, undrar Ni. Eftersom jag redan nu ha tagit mitt spadtag för att hindra smittans frammarsch, säger jag.


Idiotins stämma är blott åhörarens farsot. Tig stämman till döds, mina brödrer och systrar. Tystnaden dödar uppmärksamheten. Låtom stillheten skapa balansen som vi alla behöver, trotsom det att mängden icke bättre anar. Men de veta icke bättre, och tas hand om bör de, innan övertaget blir deras. Och med detta ignoransen.
Mina vänner, lyft Er knutna näve i luften och visa vägen för de som vandrar i blindo. De vilseledda behöver oss mer än någonsin, trots att deras tungor säger annat. Styrkan finns. Bara viljan är ett måste, men ge världen en flyktig blick så finner vi den. Ge aldrig upp. Aldrig.
- William Souroy (1878-1952)


PS: Jag är inte en dålig förlorare. Jag är en realist. DS.

No comments: