Friday, April 07, 2006

Drömmar

Andreas: Inatt så drömde jag något som jag inte alls hade någon lust att drömma. Det var en riktigt tråkig dröm. Jag drömde att jag jobbade på ett fartyg och skalade potatis. Då kanske Ni tänker att: Oj, vad spännande med ett skepp som man kan segla på havet med och uppleva världen. Hur kan du tycka detta är tråkigt, din dumma och snygga människa!?. Till saken hör att skeppet låg inte till havs en gång. Den låg i hamn. Jag skalade bara min potatis, ostörd av pirater, kartor och fin-fina skatter. Det värsta var att jag inte kunde lämna skeppet. Det var inget dramatiskt skeende med vakter som hindrade mig med sina knytnävar och jag tvingades att slåss för min frihet. I min dröm ville jag inte lämna skeppet fast att jag nu skriver att jag ville det.

No comments: