Friday, April 07, 2006

Orala ord

Andreas: Idag fick jag lov att använda ord med en annan person. Detta resulterade i en konflikt eftersom mitt ordlag inte tycktes vara lämpat för dennes öron.
Jag förstår egntligen inte behovet för ord eftersom detta ofta resulterar i onödiga kollisioner med omgivningen. Jag klarar mig nog alldeles utmärkt utan detta orala oväsen. De mesta som sägs är ju saker, som i bästa fall, man redan har hört förut eller, som i de flesta fall, bara är idiotiska idéer som man tvingas nedvärdera sig själv till att svara på, eftersom man har en så kallad diskussion.
Om jag fick bestämma så skulle ord förbjudas och vi skulle endast få kommunicera via skrift. Och med detta så menar jag inte kludda ner en massa skit på papper. Nej, man skulle vara tvungen att hacka in det på en stenskiva. Detta för att förhindra en massa onödigt klotter. En annan fördel med skrivtvång är att de flesta inte skulle orka släpa runt på en stenskiva. Men jag skulle orka.

No comments: